Pozycjonowanie lokalne

W obecnych czasach jedynie znikoma ilość osób nie słyszała o usłudze, jaką jest pozycjonowanie. Niemniej jednak wyłącznie nieliczni zdają sobie sprawę z tego, że pozycjonowanie pozycjonowaniu nierówne. W praktyce bowiem istnieją różne rodzaje opisywanej usługi; jedną z nich jest local SEO. Co to takiego?

Czym jest pozycjonowanie lokalne?

Pozycjonowanie lokalne, określane również mianem local SEO, to usługa niejako uzależniona od geolokalizacji. Naturalnie sama geolokalizacja to nic innego jak tylko algorytm Google, który dopasowuje wyniki wyświetlania do miejsca, w jakim aktualnie się znajdujemy. Jak więc działa pozycjonowanie lokalne? Wyjaśnijmy to na prostym przykładzie.

Otóż jeśli jesteśmy w Warszawie i wpiszemy w okno wyszukiwarki frazę „restauracja„, w wynikach pojawią się strony restauracji zlokalizowanych właśnie w Warszawie. W praktyce oznacza to więc, że otrzymywane wyniki są ściśle uzależnione od naszego aktualnego położenia. Co istotne to fakt, że w przypadku pozycjonowania lokalnego użytkownik nie musi wpisywać w okno zapytania nazwy miasta, w jakim ma znajdować się dane przedsiębiorstwo, chyba że jest to inna miejscowość niż ta, w której aktualnie przebywa.

Dla kogo local SEO?

Przede wszystkim dla firm działających lokalnie lub też – w przypadku działalności ogólnokrajowych – przedsiębiorstw posiadających swoje siedziby stacjonarne. Wśród zalet local SEO należy wymienić przede wszystkim ścisłe dopasowanie do potrzeb użytkownika, a także zdecydowanie mniejszą konkurencyjność. W takim przypadku „rywalizujemy” bowiem wyłącznie z innymi firmami lokalnymi, nie zaś biznesami z całej Polski. Z tego też względu usługa local SEO jest zdecydowanie tańsza i efektywniejsza, niż pozycjonowanie ogólnokrajowe.

Jeśli rozważasz możliwość promocji swojej firmy i posiadasz siedzibę stacjonarną, to koniecznie weź pod uwagę opcję, jaką jest pozycjonowanie lokalne. Dzięki local SEO będziesz w stanie dotrzeć do potencjalnych klientów znajdujących się w pobliżu Twojej firmy, jednocześnie znacząco obniżając koszty budżetu reklamowego.