Jak skutecznie promować sklep ?
kontakt 510 67 69 33bezpłatna wycena facebook profil google plus profil

Jak skutecznie promować sklep ?

17 porad o tym jak skutecznie promować sklep internetowy

Lista proponowanych działań:

  1. Pozycjonowanie sklepu w wyszukiwarkach internetowychJak skutecznie promować sklep internetowy
  2. Pozycjonowanie Long Tail (ang. długi ogon)
  3. Kampanie Google AdWords i Remarketing
  4. Zakupy Google czyli Kampanie produktowe Google
  5. Promocja za pomocą Social Media
  6. Artykuły sponsorowane
  7. YouTube i współpraca z vlogerami
  8. Linie produktowe
  9. Poszerzenie asortymentu w sklepie
  10. Połączenie sklepów lub ich wzajemna promocja
  11. Poszerzenie opisów
  12. Porady
  13. Porównywarki cen
  14. Mailing + newsletter
  15. Reklama w serwisach branżowych + budowanie wizerunku w Internecie
  16. Darmowe gadżety + marketing wirusowy  
  17. Połączenie działań promocyjnych

1. Pozycjonowanie sklepu w wyszukiwarkach internetowych 

Poprawianie pozycji stron w wyszukiwarkach jest jak zawsze najskuteczniejszą metodą promocji w Internecie oraz dotarcia do pożądanej grupy Odbiorców. Dzięki pozycjonowaniu Twój sklep internetowy może zyskać kilkadziesiąt tysięcy wizyt w skali miesiąca, co pozytywnie wpłynie na ilość zakupów i zainteresowanie oferowanym asortymentem.

Pozycjonowanie w wyszukiwarkach jest tak skuteczną formą reklamy, ponieważ trafiamy do grupy Odbiorców, którzy poszukują właśnie Twoich produktów czy usług lub szukają informacji na ich temat. 

2. Pozycjonowanie Long Tail (ang. długi ogon)

Metoda ta zakłada pozycjonowanie sklepu w oparciu o kilkanaście, kilkadziesiąt, kilkaset – a niekiedy nawet więcej! – szczegółowych i zarazem mało konkurencyjnych fraz dotyczących konkretnych produktów, kategorii czy grupy asortymentowej. Dzięki temu w sposób naturalny wzrasta ilość wejść na stronę sklepu, z miesiąca na miesiąc coraz więcej, a tym samym.... uzyskiwane przez niego przychody. 


3. Kampanie Google AdWords i Remarketing 

Na samej górze i dole wyszukiwarki Google znajdują sie najczęściej linki sponsorowane. Te boksy reklamowe dają możliwość szybkiego odnalezienia się na wysokich pozycjach w wyszukiwarkach, w specjalnie dla tego wydzielonych miejscach. Są dobrą okazją do pokazania się użytkownikom na dokładnie dobrane słowa kluczowe, płacąc przy tym wyłącznie za rzeczywiste wejście na Twoją stronę.

Kampania AdWords najczęściej ma formę tekstową, choć można również spotkać się z formą graficzną oraz wideo. Ciekawym rozwiązaniem jest również remarketing czyli graficzna reklama wizerunkowa, któora trafia do Klientow, ktorzy odwiedzili już naszą stronę, wyświetlając nasze bannery na wielu najwięksaych serwisach internetowych. 

Reklamy w Google, jeżeli są dobrze zorganizowane, zarządzane, analizowane i nastawione na wsparcie procesu pozycjonowania stron www – stają się potężnym narzędziem w walce konkurencyjnej.

4. Zakupy Google czyli Kampanie produktowe Google
 

Kampanie produktowe Google bywają również określane mianem Zakupów Google. Pozwalają one na skuteczne promowanie sklepu internetowego oraz zwiększenie sprzedaży konkretnego produktu.

Jak to działa?
W pierwszej kolejności przesyłamy informacje o towarze do Merchant Center, a następnie tworzymy kampanię w AdWords. Reklamy produktowe – w odróżnieniu od klasycznej kampanii AdWords – oprócz treści wyświetlają również inne informacje m.in. miniaturkę produktu, cenę czy nazwę sklepu, pozwalając na prezentację naszych produktów bezpośrednio w wyszukiwarce Google. Efekt? Przede wszystkim zwiększenie ruchu na stronie oraz pozyskanie potencjalnych klientów, żywo zainteresowanych zakupem. 
 

5. Promocja za pomocą Social Media 
 

Facebook, Facebook ADS, Google+, Instagram, Pinterest, Twitter - znasz te pojęcia? Masz swój profil na Facebook’u? A Twój sklep?

W dzisiejszych czasach portale społecznościowe – ze wspomnianym Facebook’iem  na czele – stanowią jeden z najlepszych kanałów reklamowych. Myli się jednak ten kto sądzi, że publikacja 1 – 2 postów w ciągu miesiąca przyniesie oczekiwane rezultaty. W rzeczywistości promocja sklepu za pomocą mediów społecznościowych powinna odbywać się w sposób systematyczny. 

Pamiętaj jednak, że oprócz ilości, ogromne znaczenia ma również jakość publikowanych treści. Dużym błędem jest traktowanie profilu sklepu na zasadzie profilu prywatnego, a więc umieszczanie postów, które nie mają żadnego związku z prowadzoną działalnością. Oczywiście luźne, spontaniczne treści również są mile widziane, jednak – wbrew pozorom – nawet one powinny odwoływać się do obowiązujących trendów.

Wśród innych, cieszących się dużą popularnością serwisów, warto wymienić również Instagram czy Pinterest, które – w odróżnieniu od Facebook’a – skupiają się głównie na publikacji zdjęć. 

Media społecznościowe dają nam coraz więcej możliwości - i tak, Facebook wprowadził swoje:

  • kampanie reklamowe gdzie możemy określić target -  lokalizację, wiek, zainteresowania
  • remareting, zatem możemy kreować swój wizerunek wśród osób, które odwiedziły nasz profil czy stronę
  • czy nawet sklep, gdzie wprowadzamy własne produkty, ułatwiając klientom zakupy bezpośrednio z Facebook'a.
Media społecznościowe są ciekawym medium do sprzedaży.

6.  Artykuły sponsorowane

Artykuły sponsorowane to nic innego, jak tylko treści omawiające tematykę prowadzonego przez Ciebie sklepu.

O co konkretnie chodzi?

Załóżmy, że Twój sklep posiada w ofercie obuwie damskie. Dobrym pomysłem na promocję działalności będzie stworzenie artykułu nawiązującego do towaru jaki oferujesz, a więc na przykład tekstu omawiającego najnowsze trendy obuwnicze. Co istotne to fakt, że w treść zamówionego artykułu zostanie wpleciony link do Twojego sklepu oraz – w przypadku działań pozycjonerskich – słowa kluczowe. W ten prosty sposób uzyskujemy dwie korzyści; po pierwsze, zyskujemy zainteresowanie potencjalnych klientów, a po drugie wzmacniamy pozycjonowanie strony sklepu.

7. YouTube i współpraca z vlogerami

Kolejnym serwisem umożliwiającym promocję sklepu on-line jest YouTube, pozwalający na założenie własnego kanału, a następnie dodawanie krótkich filmów. W ten prosty sposób masz możliwość darmowej prezentacji swojej oferty, którą dodatkowo możesz umieścić np. na stronie www lub tablicy FB. Warto jednak zwrócić uwagę na fakt, iż tego rodzaju działania bywają związane z koniecznością poniesienia stosunkowo dużych kosztów wynikających z nagrania oraz montażu filmu. 
 
Innym, zdecydowanie mniej kosztownym sposobem, jest nawiązanie współpracy z vlogerami czyli osobami posiadającymi swój kanał na YT. Wspomniana współpraca powinna polegać na publikacji filmów sponsorowanych, które będą nawiązywać w sposób bezpośredni do Twojej oferty. Pamiętaj jednak, aby wybierać jedynie kanały tematycznie związane z Twoim sklepem. W przypadku wspomnianego obuwia warto więc rozważyć możliwość współpracy np. z vlogerami modowymi. 
 

8. Linie produktowe


Zdecydowana większość osób kocha porządek, dzięki któremu o wiele łatwiej znaleźć potrzebną rzecz. Zasada ta tyczy się zarówno przestrzeni domu, jak i działania sklepu internetowego. Dobrym pomysłem na zwiększenie atrakcyjności oferty jest pogrupowanie towarów w linie produktowe. Wspomniane serie mogą uwzględniać zarówno kolorystykę, styl, jak i przeznaczenie wyrobów. Dzięki tego rodzaju działaniom Twoi klienci łatwiej dotrą do poszukiwanych artykułów. To bardzo ważne zważywszy na fakt, iż nic nie zniechęca do zakupu bardziej, niż niemoc odnalezienia poszukiwanych towarów. 


9. Poszerzenie asortymentu

Im bogatszy asortyment, tym większa szansa, że Internauta wchodząc do naszego sklepu dokona zakupów. Zatem powiększenie liczby produktów w sklepie z pewnością zaskrabi dodatkowych Klientów.

Te działania przyniosą korzyści ponieważ: 

  • Internauci trafiając do naszego sklepu mogą poszukiwać asortymentu zbliżonego, im więcej produktów, tym użytkownik ma większy wybór;
  • Koszty wysyłki w stosunku do ceny produktu są dość wysokie, zatem zakup kilku produktów znacznie je obniży;
  • Poprawia wiarygodność - popularny sklep z dużą ilością produktów będzie przez Internautów lepiej oceniony;
  • Im bardziej rozbudowany sklep tym pozycjonowanie go w wyszukiwarkach będzie bardziej skuteczne.

10. Wspólna promocja sklepów

Możemy również wprowadzić wzajemne promowanie pokrewnego asortymentu, sklepów (sklep z dywanami daje link do sklepu z zasłonami i na odwrót), przez co zwiększymy popularność serwisu.

11. Poszerzenie opisów produktów

Wstawienie dodatkowych treści do sklepu (strony edycyjne, produkty, kategorie) ma kilka ważnych funkcji:

  • Wyszukiwarki – każda wyszukiwarka bardzo lubi teksty, szczególnie te zawierające słowa kluczowe wspomogą pozycjonowanie;
  • Wiarygodność – im więcej napiszemy o sklepie, o doświadczeniach, podamy wszystkie możliwe dane kontaktowe, tym większe zaufanie wzbudzimy w Internaucie;

12. Porady

Przygotowanie kilku porad do sklepu również ma bardzo duże znaczenie. Poradami mogą być teksty, które zachęcać będą również Internautę do zakupów w naszych sklepie np.  

  • Dlaczego warto zainwestować w dany produkt?
  • Jak często dokonywać serwisów?
  • Gdzie mogę zakupić produkt?
  • Jaki wybrać produkt? Która pozycja jest najlepsza?
  • Itd.

Dzięki takim poradom:  

  • Wspomagamy pozycjonowanie - uzyskujemy dodatkowy tekst dla wyszukiwarek
  • Wzbudzamy zainteresowanie w Internaucie – poza produktami użytkownicy poszukują również różnego rodzaju informacji. Użytkownicy taką stronę mogą polecać dalej, może ukazać się link do sklepu w innych serwisach, dzięki czemu zwiększamy popularność.
  • Fachowość – wstawiając porady, opisując doświadczenia stajemy się w oczach Internauty Ekspertem w danej dziedzinie.

13. Porównywarki cen

Do promocji serwisu służyć mogą również porównywarki cen (np. Ceneo, Kupujemy.pl, Skąpiec) oraz systemy integracji z pasażami (np. Onet, Allegro). Coraz częściej Internauci korzystają serwisach tego typu serwisów do poszukiwania sklepów, które sprzedają interesujący go asortyment, niekoniecznie po najniższej cenie. Ważny jest profesjonalizm, obsługa, szybkość dostawy, gwarancja.

Płatność w takich serwisach pobierana jest od kliknięcia i od ewentualnego zakupu.

14. Mailing + newsletter

Mailing. W okresach wzmożonego zapotrzebowania na bardziej intensywną reklamę skorzystać można również z mailingu, który jest skuteczną metodą dotarcia do pożądanej grupy potencjalnych Klientów, poprzez określenie grupy odbiorców, ich wiek, płeć, wykształcenie, branże.

Newsletter do Klientów sklepu. Zbieramy również adresy mailowe od Klientów sklepu (newsletter, rejestracja, jednorazowy zakup). Raz na tydzień wysyłając newsletter (nie częściej) możemy przypomnieć o istnieniu sklepu i zachęcić do ponownych zakupów np. wysyłając informacje o wybranym produkcie w promocji i korzyści jakie płyną z jego zakupu.

Newsletter branżowy. Posiadając bazę e-maili możemy wysyłać newsletter ogólny (ciekawostki branżowe, wydarzenia). Umieszczając w nim wartościowe treści, możesz liczyć, na to, że baza adresów mailowych będzie się rozrastać. Zyskujesz w ten sposób możliwość dotarcia do nowych, potencjalnych klientów, a także budujesz pozytywny wizerunek własnego sklepu.

Dobry newsletter to nie tylko profesjonalnie wykonany szablon, ale głównie jest to jego zawartość. Ludzie bardziej będą polecali sobie newsletter wówczas, gdy będzie on zawierał jakieś wartościowe informacje z branży, a nie tylko produkty w promocji i nowości.

15. Reklama w serwisach branżowych - budowanie wizerunku w Internecie

Aby budować wizerunek należy być widocznym, aby być widocznym należy się pokazywać. A więc gdzie i jak to robić?

Fora dyskusyjne. Znajdując najczęściej odwiedzane fora dyskusyjne z Twojej branży i rejestrując się tam, masz możliwość udzielania porad innym Użytkonikom czyli Twoim potencjalnym Klientom. Bądź aktywny, obiektywny i pomocny, a z pewnością zyskasz dobrą reklamę.

Artykuły. Innym dobrym sposobem darmowej reklamy i budowy wizerunku sklepu jest częste umieszczanie informacji dotyczących sklepu (wydarzenia, nowy asortyment, promocje, nagrody) w serwisach branżowych. Informacje te mogą pojawiać się w formie artykułów bądź wypowiedzi na forach dyskusyjnych.  

Pisząc artykuł powiązany z Twoją branżą i umieszczając go na takich serwisach: zwiększasz ilość linków przychodzących ze stron o podobnej tematyce; zyskujesz tym samym darmową reklamę, wspomagasz pozycjonowanie.

Serwisy społecznościowe, Blogi. Aktualne informacje dotyczące sklepu, porady można również umieszczać we własnym bądź w popularnych blogach, serwisach społecznościowych.

Wszystkie te działania przynoszą korzyści ponieważ: 

  • kreujemy się na Eksperta w danej dziedzinie,
  • promujemy serwis internetowy, budujemy jego wizerunek,
  • zyskujemy linki, wspomagamy pozycjonowanie.

W serwisach branżowych możemy również skorzystać z płatnej reklamy (linki, bannery, itd…). Jest ona zdecydowanie tańsza od portali ogólnotematycznych, a wspomoże nasze działania redaktorskie.

16. Darmowe gadżety, marketing wirusowy

Tworząc np. cyfrowe gadżety reklamowe (np. atrakcyjne tapety na pulpit, wygaszacze ekranu) i oferując je Klientom swojego sklepu przyczyniasz się do:

  • zwiększenia lojalności Klientów, którzy czują się wyróżnieni otrzymując coś ekstra od Ciebie;
  • tworząc nietypowe, atrakcyjne np. gadżety reklamowe, poprzez marketing wirusowy (ciekawe, śmieszne rzeczy Użytkownicy zawsze przesyłają do swoich znajomych), dzięki temu zyskujemy po raz kolejny bezpłatną reklamą
17. Połączenie działań promocyjnych

Przy podejmowaniu jakichkolwiek działań promujących Twój sklep pamiętać musisz o jednej bardzo ważnej zasadzie: nie należy koncentrować się tylko i wyłącznie na jednej metodzie promocji.

Aby Twoje działania były skuteczne, wybierz kilka metod promocji i na nich się skoncentruj. Nie każda metoda musi być trafna w Twoim e-biznesie, ale warto przetestować i sprawdzić każdą z nich.

Stosując kilka metod promocji, jesteś zabezpieczony w momencie, gdy jedna z metod nagle, z jakiegoś powodu przestanie być efektywna.
Milena, 16.03.2017


Skontaktuj się z nami już teraz i dowiedz się więcej:
Anna Pastwińska
tel. 510 67 97 33
e-mail: anna@e-solution.pl
Emilia Adamczyk
tel. 510 23 27 11
e-mail: biuro@e-solution.pl


Bezpłatna wycena

 
Korzystając ze strony wyrażasz zgodę na używanie cookie, zgodnie z aktualnymi ustawieniami przeglądarki.